Tuesday, January 24, 2012

P.D. to the beat!






entah berape hari bulan aritu aku n bebudak Sekolah Menengah Teknologi Taman Seri Shah Alam pakat ramai2 (ramai la sgt 8 org je pon) nok p Port Dickson lepak mandi laut jadi ikan kering n stay kat kampung member kat linggi.. Asal nye aku xde pon duet nak p.. tp tertekad nak g so aku p la opis kerje separuh hari dapat la Rm 50 lepas la nak p sane~ so kitorg gerak dalam pokol 4 meninggalkan kota anggerik untuk melupakan seketika bebanan final exam.. so sampai senawang area pokol 6 lebih kalau xsilap.. kitorg p la giant senawang carik barang untuk dibuat arang malam tu.. seperti biasa macam rusa masuk giant kitorg mmg mcm2 hal la buat nye dalam tu.. pffttt. xmatang langsung! lepas habis barang2 untuk bakar arang dah beli kami teros kan la perjalanan ke linggi.. err jauh gak r dekat pokol 7 lebih baru sampai sane.. siap2 mandi sume kitorg makan malam.. nenek Shahmah xnak mcm byk plak masak kan.. terima kasih nenek Shahmah.

haaa nie yg kitorg nak cube sedaya upaya untuk tukar kan ayam n sosej nie jadi arang.. berjaya ke tidak tu same2 la kite doakan ye...

nie bara api name nye... bukan ayam...

krew krew bakar ayam...

Shuk : uih sedap pulak aku tgk ayam bbq nie.. bile nak masak nie? perut den dah lapar ni!
Dan : shuk.... tu arang.... ayam xletak lagi.. -_-"
Shuk : diam r kau....

orang kampung ckp... kalau nak dapat kan bara api kite kene kipas bagi die terbakar.... tp aku kipas arang n bara nie sebeb kesian tgk diorg panas.. kesian kan?

ha kan berjaya!!! sape ckp senang nak tukar kan ayam n sosej jadi arang? kitorg je reti tau! hahaha! tp alhamdulillah sedap je ayam nie cume peraman x best sebab beli yg dah siap peram kat giant tadi an...

Khaifa :cube cium bau arang nih shuk
Shuk :waaaaa bau ayam~

akibat kami membakar ayam, maka ketua ayam dekat kampung daerah Linggi nie punye r marah sampai nak patuk kami!! seram nye! nasib baik ade jaring, kalau x abes kami kne kokak dengan ayam jantan mata ter jojol nie! (Mumtaz)

so sape kate x kenyang??? nie sahaja yg kami dapat buktikan.. hahahhah!

aktiviti lepas bbq... lepak minum air teh o panas n horlick panas bawah langit penuh bintang serta sebijik bulan... ditemani angin kuat... layannn~

malam tu semua tido baik punye lena.. aku jugak yg tido lewat, pokol 3 lebih baru boleh tido.. bgn awal jugak laaa...
ok we all sedang bersiap2 nak p picnic kat pd... janji nak gerak awal pagi sekali masing2 jadi snowlex tido xnak bgn ha tu la jadi nye.. sume jadi lari sikit dari timing yg sepatut nye... ckp org aku pon same daaa

dari kiri: Farah, Khaifa n mumtaz...

meanwhile pagi2 tu aku dah exited p la usha keliling laman rumah kg Shahmah nie.. byk gak pokok2 yg nenek die tanam.. n aku p la belakang rumah masuk sikit semak2 belukar terjumpe lah tinggalan zaman perang dunia ke-2.. nie meriam katak name nye... i think so... hmwww

owh sekali dekat2 rupenye alat memproses getah.. hahahah!

ok all my bag is packed i'm ready to go! nie rumah kat depan simpang masuk kg Shahmah.. lawa gak la rumah nie cume dah kosong je...

Shuk sebagai pemandu pelancong..

along the road.. byk gak la pemandangan yg indah nan permai.. aku pon snap snap jela secara random....

and i will be forever sleepy~ hahahah!

lembu-lembu berterbangan~

err kamere aku rabun kejap.. lupe pakai contact lens la tuh.... aku dah suruh die letak kat 1 tempat die ni degil!

random snap sebab bosan dalam kerete...

sesampai lokasi pertama.. Man telah mengemukakan muka nye didepan kamere... tp keputusan telah diambil.. tukar port lain.. hahahh!

reached lokasi kedua.. not bad budak2 dah xnak tunggu lagi sebab xsabar.. so sume turun dengan wajah seindah sang suria menjelma... tcchh

mungkin die xsabar... atau mungkin sebab die xtahan... hahhahaha!

ok acara bergerak secara rawak bermula!

bola 3 hengget... beli kat giant.. at least bersukan sedikit ade la aktiviti sikit kan.. heee. Shahmah merembat bola dengan padunya!

Shahmah : eh bola tadi g mane eh??
Shuk : kalau ikot arah yg kau sepak tadi tu kite kutip kat jakarta bola tu nnti..

fagah the umang-umang....

mumtaz takut air... so die main kat gigi air sedangkan orang lain dah p ketengah dah..

mumtaz aku g dulu eh... aku sambung la main dengan ketam angin tu k...

aksi mereka didalam laut.... tu sapo punyo mak mengandung tuh! sape lah suami die boleh lepas kan bini die mengandung terapung kat laut sorg2!

pose mereka didalam laut.... (kiri: farah, sulaiman, mumtaz, kamal, khaifa, shuk, atas: shahmah)

bebola 3 hengget...

mereka dan bebola mereka... err err errr.....

jumping leman forced by mumtaz

lantunan Sulaiman

pantas berenang wahai Shahmah

r u ready Shahmah?? 3...2...1... toss!

Shuk strike!!! 3... 2....1... Launch!

paradise view...

hard core flip by me! (Adan)

aktiviti melontar khaifa! 1....2......3!!! hahahah!

giliran farah pula dilontar! hahahah!

mumtaz pula dilontar! benjol pale aku kne kaki die!

Man strike back! tossed upward!

failed? berat sgt kot Kamal... hahahah!

owhh yeaahhhh makan time! Shuk... penuh nye kau dalam 1 frame! omnomnomnomnomnom! hahhahaha!

diorg makan aku plak p merayau snap pic...

menimbus adalah perkara wajib... Dungyuong farah!

dungyoung mumtaz!

sweet stalker!

santai bhai~

paradise view

kamal men bola dengan Shahmah....

gua buat lek lagi~

kamal main lagi... bakar line nih!

so wa pon turun pantai main gak.. hahahha!

shahmah dengan gaya cool nya...

bajet artis... -_-"

sebijik dah keluar... tunggu lagi sebijik... hahahah

saje main dengan kamere compact aku.... gelapkan sikit gambar saje nak tarik warne biru tu keluar..

dah penat? ni la jadi nye.... SNOWLEX! While Khaifa playing "Bulu dalam Pasir"

diorg sambung men laut balik daaa.. kebal sungguh depa nih!

wiggle2~ jyeaahh2~

balik time! so bergambar la adalah aktiviti terakhir kami...

ok kemas2!

kenderaan kami ke sini... byk jase nih...

aktiviti petang last... so diorg decide nak p memancing... so layan kan jela pic ni k....

khusyuk diorg memancing kan? aku plak buat ape?

makan....

n makan..... hahahah!

ok aku dah dpt ikan dulu.. bahahhaha! jadi lah gelama kecik ni kan~ hahah! so rahsia untuk makan ikan is makan makan n makan!

mister buntal banyak pulok...nie man yg dapat...

dating jap~

bosan la tuh~ hahahah!

diorg dah bosan... so p main low shutter speed

n shahmah strike dapat la ikan duri sekor~

perut kami dah lapaq.. so pas memancing depa semua pakat p makan kat PD... layan kan jela walaupon badan dah letih dah
ha! nie makan ke tido nih!??


sebelom balik kitorg jalan2 kat tepi pantai time malam....
mumtaz mula melakukan aktiviti seni beliau...

dan hasilnya... seekor penyu pasir terbentuk.. syabbaaassss

before balik snap 2 3 pic..

n we go home safely~

3 comments:

  1. kenape an pic kau sikit je??? -__-''

    ReplyDelete
  2. sebab aku yg snap gambar... so mmg akan jadi sikit laaa. hehehe

    ReplyDelete
  3. tgk entry ni mcm tgk crite action pack ar especially yg kna baling dlm laut tu.haha

    ReplyDelete