Monday, May 23, 2011

one night learning... (basic)

maka dengan sukacitanya hamba g la kampung tok saje2 pinjam kamere DSLR adik sedare hamba. Saje2 nak pinjam nak men... NIKON D3100 kit lens 18-55mm... baru x baru r tp not bad r.... Dah pegang n bukak lens cover............. ape yg aku nak tekan ha? tetibe je blur habis... hahahhaha! maka terpakse r menggunakan pertolongan sifu untuk bertanye cara penggunaan makhluk ciptaan manusia dengan izin Allah SWT ini.... http://www.facebook.com/profile.php?id=1773088226.... nie FB sifu aku.. nak belajar kne r bayar... hahaha! maka dgn segempabendeakunaktulisdahxreti pon aku teros ke rumah die..... pkol 1130 malam sampai rumah die n teros belajar... segala benda basic die ajar dari cara guna mode sampai ke jenis2 lens die terangkat aku.... errrrrr.... terang kat aku (baru betol). n soalan 1st die tanye is ape yg ko nampak sekarang (sambil letak kamere atas lantai n tunjuk ke arah kemere). tu pn aku salah jawap... hampeh.... dalam pkol 1 lebih dah nak pokol 2 maka tepu dah otak n bebuih dah mulut tok sifu aku tu... maka kami ambil keputusan tok stop n lepak minum kat mamak~

esok nye sifu aku dah berangkat ke melaka...... bukan mekah ok.... so aku pon xtau nak wat pe dgn terase nak belajar nye keluar r ptg tu tok asah bakat.... iyolah x semua kite boleh belajar dgn teori je... aku plak pada aku teori je x guna. nak menentukan org tu hebat ke x is boleh buat bukan tau buat... so try on field la ptg tu dlm pkol 530 berlokasikan Pekan Klang Bandar Diraja.... hasil nye nie jela yg paling ok pon... layannnzzz~

panning.. (xjadi pon sebenarnye)

bangunan MPK
Bangunan MPK
Love bugs with music symbol
Sg. Klang n Masjid baru atas air (yeke?)
other version
Klang Bandar Diraja (low speed shutter)

p/s: jadi r sbb cume belajar teori je kan.. on site learning xde so puas hati la sikit ngan kualiti gambar die... slack clouds je sbb awan tebal mendung tu yg xnampak figure awan sangat tu... N NO POST EDITING WORK BEEN DONE..

2 comments: